Znaki nakazu
Znaki zakazu
Znaki poziome
Znaki dodatkowe
Kontrolki pojazdu
Znaki informacyjne
Znaki ostrzegawcze
Znaki uzupełniające
Sygnalizacja świetlna
Osoba kierująca ruchem
Tabliczki do znaków drogowych
Znaki kierunku i miejscowości
Znaki dodatkowe
G-1a
Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.
G-1b
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
G-1c
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
G-1d
Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.
G-1e
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
G-1f
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego.
Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
G-2
Sieć pod napięciem
Oznacza, że nad przejazdem kolejowym zawieszona jest sieć trakcyjna.
Do dnia 31.12.2005 umieszczona przed przejazdem kolejowym tablica z białym tłem, na której umieszczono symbol czaszki i napis "Baczność! Nie dotykać przewodów!" miała takie samo znaczenie jak znak G-2.
G-3
Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym
Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje jeden tor.
Nie wymusza zatrzymania.
G-4
Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym
Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje wiecej niż jeden tor.
Nie wymusza zatrzymania.
Znaki dodatkowe
Znaki drogowe dodatkowe
– przeznaczone są dla określonych grup pojazdów lub występują bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi. Pełnią funkcję informacyjną lub ustalają organizację ruchu. Przejazdy kolejowe to oznakowania, które sygnalizują zbliżanie się pojazdu do skrzyżowania toru kolejowego z drogą. Kierujący zbliżając się do przejazdu kolejowego ma obowiązek zachować szczególną ostrożność oraz upewnić się Na tego typu skrzyżowania są stosowane urządzenia zabezpieczające: rogatki, półrogatki oraz sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. O odległości od przejazdu kolejowego poinformują nas tzw. słupki wskaźnikowe. Miejscami, w których powinniśmy zatrzymać pojazd są dwa znaki – G-3 oraz G-4 tzw. Krzyże św. Andrzeja, które dostarczą nam informacji, czy dany przejazd kolejowy jest jednotorowy czy też może wielotorowy.ZNAKI DROGOWE DODATKOWE
Przeznaczone są dla określonych grup pojazdów lub występują bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi.
Pełnią funkcję informacyjną lub ustalają organizację ruchu.
Znaki dodatkowe to oznakowania, które sygnalizują zbliżanie się pojazdu do skrzyżowania toru kolejowego z drogą. Kierujący zbliżając się do przejazdu kolejowego ma obowiązek zachować szczególną ostrożność oraz upewnić się czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
Na tego typu skrzyżowaniach są stosowane urządzenia zabezpieczające: rogatki, półrogatki oraz sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. O odległości od przejazdu kolejowego poinformują nas tzw. słupki wskaźnikowe.
Miejscami, w których powinniśmy zatrzymać pojazd są dwa znaki – znak G-3 oraz znak G-4 tzw. Krzyże św. Andrzeja, które dostarczą nam informacji, czy dany przejazd kolejowy jest jednotorowy czy też może wielotorowy.