Symbol | Wygląd | Znaczenie | Objaśnienie |
---|---|---|---|
G-1a | ![]() |
Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni | Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10. |
G-1b | ![]() |
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni | Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. |
G-1c | ![]() |
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni | Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. |
G-1d | ![]() |
Słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni | Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10. |
G-1e | ![]() |
Słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni | Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. |
|
|||
G-1f | ![]() |
Słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni | Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem. |
G-2 | ![]() |
Sieć pod napięciem | Oznacza, że nad przejazdem kolejowym zawieszona jest sieć trakcyjna. Do dnia 31.12.2005 umieszczona przed przejazdem kolejowym tablica z białym tłem, na której umieszczono symbol czaszki i napis "Baczność! Nie dotykać przewodów!" miała takie samo znaczenie jak znak G-2. |
G-3 | ![]() |
Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym | Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje jeden tor. Nie wymusza zatrzymania. |
G-4 | ![]() |
Krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym | Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje wiecej niż jeden tor. Nie wymusza zatrzymania. |
Znaki drogowe dodatkowe
– przeznaczone są dla określonych grup pojazdów lub występują bezpośrednio przed przejazdami kolejowymi. Pełnią funkcję informacyjną lub ustalają organizację ruchu. Przejazdy kolejowe to oznakowania, które sygnalizują zbliżanie się pojazdu do skrzyżowania toru kolejowego z drogą. Kierujący zbliżając się do przejazdu kolejowego ma obowiązek zachować szczególną ostrożność oraz upewnić się Na tego typu skrzyżowania są stosowane urządzenia zabezpieczające: rogatki, półrogatki oraz sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. O odległości od przejazdu kolejowego poinformują nas tzw. słupki wskaźnikowe. Miejscami, w których powinniśmy zatrzymać pojazd są dwa znaki – G-3 oraz G-4 tzw. Krzyże św. Andrzeja, które dostarczą nam informacji, czy dany przejazd kolejowy jest jednotorowy czy też może wielotorowy.